EXLANTIX wchodzi do Polski. Nowa marka premium w segmencie aut elektrycznych

4 godziny temu 7
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Polski rynek motoryzacyjny może szykować się na kolejnego gracza z Chin. EXLANTIX, należący do Grupy CHERY, oficjalnie ogłosił wejście na polski rynek. To nie będzie jednak kolejna marka walcząca ceną – producent stawia wyraźnie na segment premium, oferując tzw. “odważną reinterpretację luksusu w elektromobilności”.

Wsparcie giganta z 22-letnim doświadczeniem

Za marką EXLANTIX stoi Grupa CHERY, która od ponad dwóch dekad jest największym eksporterem samochodów z Chin. To daje nowej marce solidne fundamenty – globalna infrastruktura obejmuje osiem centrów badawczo-rozwojowych, ponad 300 laboratoriów oraz zespół liczący ponad 25 000 inżynierów i naukowców.

CHERY to nie nowicjusz w elektromobilności. Firma od lat inwestuje w technologie przyszłości, od architektur pojazdów, przez elektryczne układy napędowe, po autonomiczną jazdę i cyfrowe ekosystemy. To doświadczenie ma teraz przełożyć się na markę EXLANTIX.

Modele ES i ET – platforma 800V w akcji

W Polsce zadebiutują dwa modele: EXLANTIX ES i ET. Oba zbudowano na zaawansowanej platformie 800V wysokiego napięcia, co w teorii ma zapewnić “imponującą moc, wysoką wydajność i błyskawiczne ładowanie”. Szczegółowe parametry techniczne poznamy podczas zbliżających się premier.

Model ES może się już pochwalić prestiżowymi nagrodami za design – otrzymał amerykańską MUSE Design Awards oraz niemiecką iF Design Award. To sygnał, że producent poważnie traktuje nie tylko technologię, ale także estetykę swoich produktów.

Testowane na trasach całego świata

EXLANTIX nie wchodzi na rynek na ślepo. W 2024 roku marka przeprowadziła kompleksowy program testowy, pokonując 32 000 kilometrów na trasach w całej Europie, w tym w Polsce. Co więcej, testy obejmowały ekstremalne warunki – od mroźnych regionów Europy Wschodniej, przez gorące pustynie Bliskiego Wschodu, po zatłoczone miasta Europy Zachodniej.

Czy to wystarczy, by przekonać polskich klientów? Czas pokaże. Na razie producent zapowiada “szereg atrakcji”, w tym jazdy testowe, które mają pozwolić mediom i klientom osobiście doświadczyć możliwości nowych modeli.

Czy Polsce potrzeba kolejnej marki premium?

Wejście EXLANTIX na polski rynek to z jednej strony naturalna konsekwencja ekspansji chińskich marek motoryzacyjnych, z drugiej – ciekawy test na to, czy polscy klienci są gotowi na kolejną markę premium w segmencie elektrycznym, gdzie już dziś konkurują między sobą Tesla, BMW, Mercedes, Audi czy Genesis.

Przewodniczący Grupy CHERY, Yin Tongyue, zapowiada dalsze inwestycje w markę, podkreślając stawianie na “integrację nowych technologii, ekosystemów oraz innowacyjnych koncepcji”. Brzmi znajomo? Może. Ale w segmencie premium liczy się nie tyle oryginalność haseł, co rzeczywista jakość produktu i serwisu.

Czytaj też: CHERY debiutuje w Europie. Czy niedrogie rodzinne SUV-y przypadną do gustu Polakom?

EXLANTIX będzie musiał udowodnić, że ma coś więcej do zaoferowania niż kolejne obietnice o “rewolucji w elektromobilności”. Polscy kierowcy już nieraz słyszeli podobne deklaracje.

Przeczytaj źródło