Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
WBD nie informuje głośno o rebrandingu. W połowie maja subskrybenci otrzymali informację, że tego lata Max zmieni się w HBO Max. Na początku lipca na ulicach polskich miast rozpoczęto kampanię billboardową nowego sezonu „Pati”. Na przykład obok Dworca Centralnego w Warszawie towarzyszy jej dobudówka z informacją o tym, że w lipcu Max zmienia się w HBO Max.

Co zmieniło się po rebrandingu?
Po markę Max sięgnięto po to, żeby podkreślić, że platforma oferuje nie tylko seriale znane z HBO. Obecnie w sklepach z aplikacjami serwis streamingowy WBD występuje pod nazwą HBO Max: TV i filmy online. Dzięki temu obecni i potencjalni klienci mogą się domyślić, że w ofercie platformy znajdą tez linearne kanały oraz hollywoodzkie produkcje.

Mimo zmiany nazwy, interfejs i układ HBO Max są takie same jak były w przypadku Maxa. W górnej części ekranu wyświetlane są najważniejsze produkcje. Dalej mamy kategorie: Polecane, Oglądaj dalej, To nie telewizja. To HBO, Top 10 Seriali Dzisiaj, Top 10 Filmów dzisiaj, Na żywo i wkrótce: sport oraz wydarzenia live, Stworzone w Polsce, Odkryj nasze kolekcje, Kanały na żywo, Moja lista, Krwawe historie, Historie, które skłaniają do rozmowy, Huby w pigułce. W tej ostatniej kategorii dalej wyświetlane są: HBO, Max Originals, DC, CNN, ID, TLC, Adult Swim, Discovery, Harry Potter, Cartoon Network.
Rebranding nie doprowadził do wzrostu cen. Pakiet podstawowy z reklamami od lutowej podwyżki kosztuje 29,99 zł miesięcznie, a pakiet standardowy (bez reklam) 39,99 zł. Opłata za paczkę premium (4K) to 49,99 zł, a za paczkę Kanały TV i Sport trzeba dopłacić 20 zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Zmiana strategii WBD
Od 2010 roku treści wideo na żądanie od HBO były w Polsce oferowane za pośrednictwem usługi HBO GO. 8 marca 2022 roku została ona zastąpiona przez serwis streamingowy HBO Max. Pod tym szyldem platforma nie funkcjonowała długo, bo już 23 maja 2023 roku w Stanach Zjednoczonych zmieniła nazwę na Max, a w Polsce nastąpiło to 11 czerwca 2024 roku.
Choć marka HBO jest silna w USA i Europie Środkowej, to na wielu rynkach treści tego nadawcy oferowali inni gracze. Kilka miesięcy temu współdyrektor generalny Netflixa, Ted Sarandos w rozmowie z Variety nie krył zaskoczenia, że zrezygnowano z takiej marki jak HBO. Wyraził przekonanie, że prędzej czy później ona powróci. Niedawno Max zrezygnował z granatu w interfejsie na rzecz czerni, charakterystycznej dla HBO.

WBD zauważył, że sektor streamingowy poprawił rentowność o prawie 3 miliardy dolarów w ciągu dwóch lat, a w ciągu 12 miesięcy pozyskał 22 miliony dodatkowych abonentów. Firma twierdzi, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia ponad 150 milionów subskrybentów do końca 2026 roku. Na koniec 2024 roku z platform streamingowych Warner Bros. Discovery korzystało 116,9 mln abonentów.
– Potężny wzrost, który zaobserwowaliśmy w naszej globalnej usłudze streamingowej, opiera się na jakości naszych programów – powiedział prezes i dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, David Zaslav. – Dzisiaj przywracamy HBO, markę, która reprezentuje najwyższą jakość, aby jeszcze bardziej przyspieszyć ten wzrost w nadchodzących latach – przekonywał.

Menadżerowie WBD zasugerowali, że HBO Max nie będzie już platformą łączącą wszystkie treści. – Będziemy nadal koncentrować się na tym, co czyni nas wyjątkowymi. Nie na wszystkim dla wszystkich w gospodarstwie domowym, ale na czymś wyjątkowym i wspaniałym dla rodzin – dodał szef Warner Bros. Discovery do spraw streamingu, JB Perrette.
Choć po fuzji Warner Media z Discovery, zamknięto serwis streamingowy CNN+, to niedawno WBD zapowiedział prace nad nowym serwisem streamingowym popularnego na całym świecie kanału informacyjnego. W Polsce koncern usługę TVN24 GO zastąpił serwisem TVN24+ i nie zamyka Playera, choć zrezygnował ze sprzedaży TVN.