LPP przyjmuje warunki kary. W tle afera giełdowa

2 dni temu 9
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Komisja Nadzoru Finansowego przekazała spółce LPP (zarządzającej znanymi markami odzieżowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) projekt "układu w sprawie warunków nadzwyczajnego złagodzenia sankcji". KNF zarzuca gigantowi "nieprzekazanie niezwłocznie do wiadomości publicznej powstałej 10 maja 2022 r. informacji poufnej o kluczowych warunkach i strukturze transakcji sprzedaży przez spółkę 100 proc. udziałów spółki Re Trading OOO".

LPP zapłaci karę. KNF: układ na 1,8 mln zł

Warunki te spółka opublikowała 18 kwietnia 2025 r, licząc na ugodę z KNF. Nadzór finansowy był jednak nieugięty. Zarząd LPP postanowił przyjąć karę w kwocie 1,8 mln zł.

Kontekstem wydarzeń sprzed ponad trzech lat jest wojna na Ukrainie i deklaracja LPP o wycofaniu się z rynku rosyjskiego po ponad 20 latach działalności. Na początku marca 2022 r. LPP ogłosiło zawieszenie działalności w Rosji, a pod koniec miesiąca zamknięto salony. Później zdecydowało o sprzedaży rosyjskich spółek Re Trading i LLC Re Development z powodu niepewnej sytuacji związanej z konfliktem na Ukrainie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także:

Polak buduje elektronikę dla gigantów i ostrzega: „Europa to technologiczny skansen” Rafał Bugyi

W maju 2022 r. ogłoszono sprzedaż rosyjskiej spółki chińskiemu konsorcjum. Transakcja została sfinalizowana 30 czerwca 2022 r.

Sprawa sprzedaży biznesu LPP w Rosji wytworzyła spore kontrowersje. Dwa lata po wybuchu wojny Hindenburg Research opublikował raport, w którym zarzucał spółce LPP pozorne porzucenie sprzedaży swoich towarów w Rosji i w praktyce kontrolowanie go przez inne spółki. To wywołało spadek akcji o ponad 35 proc. i spekulacje na rynku.

Kapitalizacja LPP spadła o niemal 12 mld zł, ale po dwóch miesiącach wróciła do poprzedniego poziomu. Inwestorzy i tak pozostawali zaniepokojeni - Giełda Papierów Wartościowych zawiesiła obrót akcjami LPP. Obecnie akcje kosztują ok. 14,4 tys. zł. LPP prowadzi sprzedaż stacjonarną i on-line na 42 rynkach na świecie. Sieć salonów liczy ponad 2,8 tys. placówek. Zysk netto w 2024 r. wyniósł 1,7 mld zł.

Przeczytaj źródło