Meta za darmo rozdaje weryfikacje profili. Jak sprzedaje się ta usługa?

1 dzień temu 7
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Jak informuje serwis SocialMediaToday.com, jeden z twórców treści otrzymał od Mety możliwość korzystania z usługi za darmo przez rok. W notyfikacji, którą otrzymał możemy przeczytać: „Jako cenionemu twórcy treści, przyznajemy Ci Meta Verified za darmo na rok”. Informacje o tym opublikował na swoim profilu w aplikacji Threads. Pod postem pojawiły się komentarze innych użytkowników, którzy z usługi korzystali i nie mają o niej dobrego zdania – według nich nie daje nic istotnego oprócz niebieskiej ikonki przy imieniu i nazwisku.

Notyfikacja o darmowym Meta Verified

Czym jest usługa Meta Verified?

Meta Verified docelowo ma być dodatkowym źródłem dochodu, jak również odpowiedzią na słabo działającą pomoc konsumencką Facebooka czy Instagrama. Ma też chronić użytkowników przed kontami, które chcą się pod nich podszywać lub dokonać kradzieży tożsamości. 

Użytkownicy, jak również strony firmowe, mogą w abonamencie miesięcznym kupić usługę Meta Verified, która w zależności od pakietu daje różnego rodzaju benefity. 

W chwili obecnej dla użytkownika indywidualnego czy twórców dostępny jest jeden pakiet w cenie 14,99 dolarów miesięcznie oraz trzy pakiety dla stron firmowych w cenie od 14,99 do 149,99 dolarów miesięcznie. 

Jakie benefity otrzymuje użytkownik z Meta Verified?

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Do głównych należy widoczne dla innych oznaczenie, że profil został zweryfikowany, ochrona przed podszywaniem się i możliwość kontaktu z obsługą techniczną Mety w bieżących sprawach – co ciekawe jest to kontakt z prawdziwą osobą, a nie asystentem AI. Więcej możliwości w droższych pakietach otrzymują właściciele i administratorzy stron – między innymi ulepszenia na koncie, możliwość publikowania linków w rolkach czy optymalizację wyszukiwania. 

Ostatnio pisaliśmy też o dużej awarii Facebooka, która skutkowała blokadami czy wręcz usuwaniem grup. W komentarzach na platformie Reddit dotyczących awarii można było wychwycić komentarze, że osoby subskrybujące Meta Verified szybciej otrzymywali pomoc od obsługi technicznej, co jest oznaką, że usługa działa w tym zakresie. 

Więcej na temat samej usługi pisaliśmy w tekście „Za Facebook i Instagram trzeba płacić. Cena za Meta Verified za wysoka?”

Jak sprzedaje się Meta Verified? Dokładnych danych Meta nie zdradza

Rozdawanie abonamentów wartych w sumie blisko 180 dolarów w skali roku zostało szybko zinterpretowane w mediach jako oznaka słabej sprzedaży i próba ratowania usługi. Brak oficjalnych danych również nakręca opinie o takim wydźwięku. Nie od dziś wiadomo, że bigtechy chwalą się wynikami, z których są zadowoleni, a na resztę spuszczają kurtynę milczenia. 

Podobną sytuację obserwowaliśmy w przypadku randek na Facebooku, gdy serwis chciał wejść na rynek aplikacji randkowych. Projekt do udanych nie należy, a sama Meta niechętnie publikuje jego wyniki. W przypadku Meta Verified przychód z tej usługi w dostępnych danych finansowych jest ujęty w jednej puli z przychodami z Reality Labs, sprzedaży okularów AR Ray Ban oraz headsetów VR.

Wspomniany wcześniej SocialMediaToday.com pokusił się o estymację popularności usługi Meta Verified na podstawie dostępnych danych: 7,2 miliona subskrypcji przyniosło około 93 milionów dolarów przychodów – dla porównania w pierwszym kwartale 2025 roku Meta globalnie zarobiła ponad 42 miliardy dolarów. 

Nie znamy celów sprzedażowych, jakie postawiła sobie Meta w związku z usługą Verified, więc na koniec dnia ciężko o rzetelną jej ocenę. Jednak rozdawanie usługi twórcom należy uznać za dalszą chęć jej promocji i dotarcia do szerszego grona odbiorców. Meta nie udostępniła też informacji, kto może liczyć na darmową usługę i według jakiego klucza jest przyznawana.

Czy uważasz, że możliwości, jakie daje Meta Verified są warte swojej ceny?

Przeczytaj źródło