Według wyników badania Mediapanel w lipcu 2025 roku Facebooka odwiedziło 25,43 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 16 godzin, 59 minut i 33 sekund. Zasięg platformy wyniósł 85,58 proc.
Facebook od kilku lat ma ok. 8–9 mln polskich użytkowników więcej niż Instagram i TikTok. Przy czym ten drugi przyciąga odwiedzających na dłużej: w lipcu odwiedziło go 15,17 mln internautów (co dało 51,04 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 20 godzin, 58 minut i 39 sekund. Natomiast Instagram zanotował 16,45 mln użytkowników, 55,36 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 23 minuty i 17 sekund oraz 55,36 proc. zasięgu.
Platformę X odwiedziło 7,64 mln polskich internautów (25,71 proc.), spędzając średnio po godzinie, 49 minut i 6 sekund. Pinterest przyciągnął zaś u nas 6,27 mln użytkowników (21,09 proc. zasięgu), przeciętnie na 50 minut i sekundę, a Snapchat – 5,23 mln odwiedzających (17,61 proc. zasięgu), średnio 3 godziny, 16 minut i 6 sekund.
Dwie platformy zanotowały po ok. 4,5 mln użytkowników. LinkedIna odwiedziło 4,56 mln internautów (15,35 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 25 minut i 54 sekundy, a Reddita – 4,45 mln użytkowników (14,96 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 29 minut i 22 sekundy.
Jedyną polską witryną w rankingu jest służące do zbiórek charytatywnych Siepomaga. W lipcu odwiedziło ją 2,87 mln internautów (9,66 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po minutę i 50 sekund.
Dziesiątkę zamyka platforma Threads, uruchomiona przez Meta Platforms w 2023 roku w reakcji na problemy Twittera po przejęciu go przez Elona Muska i przemianowaniu na X. W zeszłym miesiącu przyciągnęła 2,71 mln polskich użytkowników (9,11 proc. zasięgu), każdego średnio na 17 minut i 47 sekund.
Prawie 2 mln Polaków więcej na Reddicie
Od lipca w realizacji Mediapanelu wprowadzono nową metodę JAR Flex, która uniezależnia pomiar od sytuacji rynkowej, związanej z brakiem obsługi third-party cookies w części przeglądarek internetowych. Dlatego, zgodnie z rekomendacją PBI i Gemiusa, nie porównujemy wyników z lipca z tymi z wcześniejszych miesięcy.
Natomiast porównując dane z ostatnich 12 miesięcy, na pierwszy rzut oka widać duży wzrost Reddita. W lipcu ub.r. zanotował on 2,59 mln polskich użytkowników, 8,71 proc. zasięgu oraz 16 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania. W październiku miał już nieco ponad 3 mln odwiedzających (oraz 30 minut i 46 sekund przeciętnego czasu), w kwietniu br. zanotował 3,93 mln użytkowników oraz średniego czasu korzystania, a miesiąc później – 4,19 mln użytkowników oraz 36 minut i 18 sekund średniego czasu.