Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
W dniu swoich 25. urodzin, Mata, najbardziej wpływowy polski artysta tej dekady, ogłasza największe wydarzenie w swojej karierze. Raper wystąpi na PGE Narodowym z przekrojowym koncertem „THE BEST OF”. 15 maja 2026 ze sceny, płyty i trybun wybrzmi najbardziej donośny głos pokolenia Z.
Ogłoszenie koncertu na PGE Narodowym zbiega się z 25. urodzinami artysty, co nadaje wydarzeniu dodatkowy, osobisty wymiar. Co ciekawe, Mata jest najmłodszym polskim artystą, który zagra swój koncert na PGE Narodowym. Dołącza tym samym do elitarnego grona polskich muzyków, którzy odważyli się rzucić wyzwanie ikonicznej scenie, zdolnej pomieścić 80 000 fanów. To symboliczna klamra spinająca jego dotychczasową, pełną sukcesów karierę – od viralowych hitów i utworów, które wywoływały ogólnopolskie dyskusje, po albumy, które biły rekordy popularności.
Koncert „MATA NA PGE NARODOWYM : )” będzie przekrojowym widowiskiem, podsumowującym wszystkie etapy artystycznej podróży Michała Matczaka. Fani mogą spodziewać się zarówno największych przebojów, jak i utworów, które ukształtowały jego unikalny styl. Sejsmiczna energia, która towarzyszyła jego legendarnemu występowi na warszawskim Bemowie, tym razem zostanie zwielokrotniona i przeniesiona na największą możliwą scenę, co zapowiada przeżycia jedyne w swoim rodzaju.

Wydarzenie ma rangę historycznego momentu, w którym Generacja Z udowadnia swoją artystyczną dojrzałość. Po raz pierwszy wydarzenie na PGE Narodowym jest na taką skalę organizowane przez przedstawiciela tego pokolenia i przede wszystkim dla niego. Dowodem na to jest również nieszablonowy dobór partnerów i formy dystrybucji biletów. Aby dotrzeć do fanów w najwygodniejszy dla nich sposób, w ich naturalnym środowisku – wejściówki będą dostępne także w przedsprzedaży w aplikacji Żappka. To wyjątkowy krok i pierwsza tego typu współpraca w Polsce.
– PGE Narodowy to dla mnie symbol, którego wyjaśnienie jest zawarte już w samej nazwie obiektu. Od początku chciałem zagrać na największej scenie w Polsce, a ten koncert to podsumowanie pewnego etapu – dla mnie i dla całego mojego pokolenia. Pokażemy energię, jakiej ten stadion jeszcze nie widział – mówi Mata.
Wydarzenie zyskało także wyjątkowego partnera – platformę z której generacja Z czerpie inspiracje, bawi się i odkrywa nowe brzmienia. TikTok – w szczególny sposób wesprze tę wyjątkową podróż artysty aż do niepowtarzalnego wydarzenia i stanie się pomostem między Michałem a fanami, współtworzącymi tę niepowtarzalną celebrację. Energia społeczności skupionej na platformie wokół Maty przeniesie się na koncert na PGE Narodowym, łącząc doświadczenie wirtualne i rzeczywiste.
„MATA NA PGE NARODOWYM : )” w pigułce: 15 maja 2026 roku, PGE Narodowy, Warszawa
- 16 lipca – Przedsprzedaż dla osób które zakupiły bilet na jesienną trasę Mata 2040 Tour 🙂
- 17 lipca – Przedsprzedaż dla użytkowników aplikacji Żappka
- 18 lipca – Otwarta sprzedaż
Organizatorami koncertu są DM Agency, Muzyka sp. z o.o. oraz Gombao 33.
Mata – bio rapera
Mata (a właściwie Michał Matczak) – polski raper i autor tekstów urodzony w 2000 roku. Mata to jeden z najgłośniejszych debiutów w historii polskiej muzyki. Jego pierwsze wydawnictwo, czyli mini album (EP) „Fumar Mata”, ukazało się w 2018 roku. Na początku 2020 roku swoją premierę̨ miał debiutancki studyjny album Maty „100 dni do matury”, który osiągnął status diamentowej płyty. Na krążku znalazł się singiel „Patointeligencja”, szeroko komentowany nie tylko w mediach muzycznych, ale także w ogólnopolskich dziennikach, wywołując dyskusję na temat problemów i ambicji wielkomiejskiej młodzieży. “100 dni do matury” zagwarantowało Matczakowi dwie nagrody Fryderyków – Fonograficzny Debiut Roku oraz Album Roku Hip Hop. Rok 2021 był dla Maty przełomowy. W pierwszej połowie roku ukazał się utwór „Patoreakcja” czyli pierwszy singiel zapowiadający drugi krążek, który ustanowił dobowy rekord streamów w Polsce serwisu streamingowego Spotify. W czerwcu ukazał się “Kiss cam”, który szturmem wziął listy przebojów – nie tylko rodzime: Mata był pierwszym w historii Polakiem, który znalazł się na liście Billboard 200 Excluding US, “Kiss cam” był też pierwszym polskojęzycznym utworem, który znalazł się̨ na tej liście. Jego drugi studyjny album „Młody Matczak” uzyskał status złotej płyty w pierwszym dniu sprzedaży. Album zadebiutował również na 4. miejscu w Top 10 najlepiej przyjętych albumów premierowego weekendu na Spotify na świecie. „Młody Matczak” stał się̨ najpopularniejszym albumem w Polsce w 2021 roku na Spotify, a sam Mata został najpopularniejszym artystą na tej platformie w Polsce. “Młody Matczak” przyniósł Macie także kolejnego Fryderyka w kategorii Album Roku Hip Hop. Premierowy koncert na Lotnisku Bemowo stał się̨ największym solowym koncertem hip-hopowym w Polsce, gromadząc 40 tys. fanów. Zapis wydarzenia dostępny jest na platformie Canal+.
W maju 2022 Mata ogłosił letnią trasę koncertową po Polsce pod nazwą MATA TOUR. “JESTEM POJ384NY”, czyli utwór promujący trasę ustanowił kolejny rekord największej liczby odsłuchań w ciągu pierwszej doby na platformie Spotify. Podczas koncertu otwierającego SBM FFestival 2023 Mata ogłosił, że album „<33” będzie jego ostatnim krążkiem, który ukaże się̨ nakładem wytwórni SBM Label. Wydawnictwo promowały single takie jak „Kryształowa kula”, „PŁYTA NIE SIADA” czy „JESTEŚ POJ384NA”. Okres poszukiwań muzycznych artysty został zwieńczony dwoma edycjami projektu CBW Mixtape – wydawnictw które mają na celu promowanie młodszych, mniej rozpoznawalnych artystów reprezentujących nowy nurt polskiego rapu. W październiku 2023 roku Mata wziął udział w globalnej kampanii marki Adidas „To co lokalne może być globalne” obok takich gwiazd światowej popkultury jak Zinedine Zidane, Jenna Ortega, Pusha T czy David Beckham.
Rok 2024 obfitował w sukcesy artysty – przede wszystkim te globalne, które rozpromowały twórczość Maty poza granicami kraju. Utwór “Lloret de Mar” wydany we wrześniu 2024 stał się pierwszym polskim utworem który znalazł się na ogólnoświatowym soundtracku do gry komputerowej EA FC 25 (wcześniej – “FIFA”) obok takich artystów i artystek jak A$AP Rocky, Billie Eilish czy Charlie XCX. W październiku 2024 Mata zaprojektował pierwszy polski model buta marki addidas, który był dostępny w sprzedaży na całym świecie.