Robert Kubica ścigał się w Brazylii. Ósma lokata zespołu Polaka

23 godziny temu 50
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

W sezonie 2025 w mistrzostwach świata WEC w zespole AF Corse (prywatna ekipa Ferrari) jeżdżą Kubica, Chińczyk Yifey Ye i Brytyjczyk Phil Hanson. Na Interlagos początek rywalizacji nie był dla nich zbyt udany, w kwalifikacjach wywalczyli dziewiąte pole.

ZOBACZ TAKŻE: Trzęsienie ziemi w zespole F1! Odejście po 20 latach 

Po starcie pierwszy jechał Hanson, ale nie udało mu się znacznie poprawić pozycji. Gdy samochód po dwóch godzinach przejął Kubica, plasowali się na ósmej pozycji. Krakowianin pojechał trochę szybciej, wyprowadził AF Corse na siódmą lokatę. Jako ostatni na torze pojawił się Ye, który jechał dobrym tempem i ostatecznie doprowadził żółte Ferrari na metę na ósmej pozycji.

AF Corse wypadł najlepiej z trzech ekip Ferrari, gdyż dwa fabryczne teamy zostały sklasyfikowane na 11. i 12. miejscu.

Na Interlagos dominowali kierowcy Cadillaca Hertz Team Jota - pierwsze i drugie miejsce w wyścigu oraz Porsche Penske Motorsport, którzy wywalczyli trzecią i czwartą lokatę.

Wyścig w Brazylii, który był piątą rundą mistrzostw świata, już przed startem zapowiadał się jako trudny dla ekip Ferrari, które dominowały w czterech pierwszych rundach. To przecież AF Corse z Kubicą w składzie wygrał w połowie czerwca najbardziej prestiżowy wyścig sezonu 24 Le Mans.

Teraz, zgodnie z przepisami FIA, organizatorzy wprowadzili na Interlagos w życie przepis mówiący o "wyrównywaniu szans". Samochody Ferrari zostały dodatkowo obciążone około 80 kg balastu, a moc ich silników została elektronicznie obniżona. Te działania było widać na torze, Ferrari już nie było tak szybkie jak w poprzednich rundach.

W klasyfikacji generalnej mistrzostw świata WEC team AF Corse plasuje się nadal na drugiej pozycji. Prowadzi pierwszy fabryczny zespół Ferrari (Włosi Alessandro Pier Guidi i Antonio Giovinazzi, Brytyjczyk James Calado), ale ekipa Kubicy odrobiła 4 pkt i na trzy rundy przed końcem sezonu traci do liderów już tylko 12 pkt.

W tym roku po raz trzynasty w historii odbywają się FIA World Endurance Championship 2025, organizowane przez Federation Internationale de l’Automobile (FIA) i Automobile Club de l'Ouest (ACO). Startują prototypy i grand tourery podzielone na dwie kategorie: Hypercar i LMGT3. Sezon rozpoczął się wyścigiem na torze Losail w Katarze, a zakończy jesienią na torze w Bahrajnie. Odbędzie się osiem rund.

Bolidy startujące w WEC są... ekologiczne. Ich silniki są zasilane oficjalnym, certyfikowanym przez FIA paliwem Excellium Racing 100. Jego największą zaletą jest skład chemiczny. Specjaliści TotalEnergies wyeliminowali bowiem całkowicie ropę naftową - teraz bazą jest wyłącznie biomasa, która powstaje przy wykorzystaniu odpadów, jakie powstają we francuskich winnicach. 

PAP

Przejdź na Polsatsport.pl

Przeczytaj źródło