Tajemniczy raport o porażce Trzaskowskiego. Ujawniono, jak młodsze pokolenia postrzegają Tuska

3 dni temu 9
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Wnioski z raportu o porażce Rafała Trzaskowskiego

„Rz" cytuje nieopublikowany jeszcze raport „Dlaczego młodzi wyborcy nie głosowali na Rafała Trzaskowskiego w wyborach prezydenckich 2025 roku”.

Zgodnie z nim Platforma Obywatelska jest niewiarygodna, a jej liderzy nie rozumieją języka młodego pokolenia, bo np. „nie widzą niestosowności w powoływaniu się na autorytet Jacka Murańskiego i w porównywaniu saszetek nikotynowych do amfetaminy”.

Autor raportu: Fundacja Dobry Rząd

Autorem raportu jest Fundacja Dobry Rząd, think tank Konfederacji. Prezesem fundacji jest poseł Konfederacji Przemysław Wipler, a szefem rady programowej – Sławomir Mentzen, były kandydat Konfederacji na prezydenta i prezes Nowej Nadziei. Publikacja liczy 35 stron, a zredagował ją dr hab. Jarosław Szczepański, radca prawny, politolog i wiceprezes fundacji ds. programowych.

Błędy w komunikacji Trzaskowskiego z młodymi wyborcami

„Jednym z najważniejszych czynników, które przyczyniły się do porażki kandydata Koalicji Obywatelskiej w wyborach prezydenckich w 2025 roku, był problem z pozyskaniem odpowiedniej liczby głosów młodych wyborców” – cytuje dziennik wstęp raportu. Jego autorzy analizują, dlaczego młodzi odwrócili się od rządzącej koalicji.

Ich zdaniem, po pierwsze, program Trzaskowskiego „był skierowany głównie do mieszkańców dużych miast, szczególnie osób w wieku 40-49 lat”. Powołując się na inne badania, stwierdzili, że młodzi oczekują większej dostępności mieszkań, stabilności zatrudnienia, wolności osobistej i przeciwdziałania inflacji, na co nie odpowiedzieć miał kandydat PO.

Przeznaczenie raportu: Wewnętrzne wykorzystanie w Konfederacji

„Rzeczpospolita” ustaliła, że raport ma być rozesłany wewnętrznym newsletterem do działaczy Konfederacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Przeczytaj źródło