W styczniu br. przygotowywaliśmy ranking TOP 25 polskich wydawców pod względem kanałów o charakterze informacyjnym i publicystycznym na YouTube. Braliśmy wtedy pod uwagę liczbę subskrypcji, a na prowadzeniu znalazł się Kanał Zero.
Tym razem postanowiliśmy przedstawić zestawienie TOP 15 wszystkich polskich mediów, bez podziału na daną tematykę, a na podstawie łącznej liczby wyświetleń danego kanału od początku jego istnienia. Opieramy się na danych portal Socialblade z piątku 22 sierpnia br. W rankingu najwięcej znalazło się kanałów o tematyce rozrywkowej.
1. TVN7 - 4,92 mld
Na pierwszym miejscu jest kanał youtubowy telewizji TVN7, który do tej pory uzyskał ponad 4,92 mld odsłon. Istnieje od 11 maja 2016 roku, subskrybowany przez 1,06 mln osób, a pojawiło się na nim do tej pory ponad 13 tys. filmów. Kanał udostępnia ostatnio na YouTube fragmenty najpopularniejszych programów jak m.in. "Hotel Paradise", "19+", czy innych seriali paradokumentalnych, a także własny podcast "Out Loud"
2. TVNPL - 3,99 mld
Na drugim miejscu w zestawieniu TOP15 sklasyfikowany został kanał głównej anteny TVN - TVNPL (3,99 mld odsłon). Kanał założono 12 sierpnia 2008, liczy ponad 18 tys. nagrań i 2,56 mln subskrybentów. Można tam znaleźć zapowiedzi programów, fragmenty wydarzeń (np. Sopot Festival 2025), także w formie nagrań na żywo czy fragmenty najpopularniejszych audycji jak m.in. "Rozmowy w toku", "Kobieta na krańcu świata", "The Floor" czy "Kuba Wojewódzki".
3. Polsat - 2,33 mld
Na podium pojawia się także kanał Polsatu z 2,33 mld wyświetleń. Istnieje krócej niż tvn-owski, bo od 14 października 2013. Doczekał się 1,55 mln fanów, a łączna liczba filmów to ponad 10 tys. Tam również publikowane są głównie fragmenty znanych programów, w tym kabaretowych, zapowiedzi nowych produkcji (np. "Milionerzy", którzy we wrześniu br. zadebiutują w Polsacie) czy np. fragmenty koncertów emitowanych przez stację.
4. Disney Junior Polska - 1,89 mld, 5. Cartoonito Polska - 1,73 mld
Na czwartej i piątek pozycji są kanały youtubowe polskich wersji stacji skierowanych do dzieci - odpowiednio Disney Junior Polska (1,89 mld osłon) i Cartoonito Polska (1,73 mld). W obu przypadkach publikowane są fragmenty animacji lub bajek dla najmłodszych. Kanał Disney’a powstał 23 stycznia 2011, subskrybowany jest przez 1,7 mln osób, udostępnił do tej pory ponad 3 tys. filmów. Ten od Cartoonito istnieje krócej - od 13 maja 2016, zawiera o prawie połowę mniej filmów (1700) i doczekał się 3,53 mln subskrypcji - to najwięcej obserwujących ze wszystkich kanałów, które znalazły się w naszym zestawieniu TOP 15.
6. TVP VOD - 1,67 mld
Na kolejnej pozycji kanał Telewizji Polskiej - TVP VOD (1,67 mld wyświetleń). Znajdziemy tam przede wszystkim fragmenty seriali - m.in. "Ranczo", "M jak Miłość", "Glina", "Rodzinka.pl", "Na dobre i na złe" czy "Ojciec Mateusz". To najstarszy kanał w tym rankingu, a założony 13 grudnia 2006. Liczy 1,12 mln subskrybentów i prawie 15 tys. materiałów.
7. TVN Series - 1,63 mld
Tuż za kanałem publicznej telewizji pojawia się kolejny kanał TVN - tym razem TVN Series (1,63 mld odsłon). Skupiony na serialach oraz serialach paradokumentalnych, a więc znajdziemy tam głównie fragmenty takich produkcji jak m.in. "Szkoła", "Ukryta prawda", "Pati" czy "Detektywi". Kanał powstał 11 maja 2016, od tego czasu opublikowano prawie 13 tys. filmów. Liczba subskrypcji wynosi dziś to 2,09 mln.
8. Telewizja Republika - 1,53 mld
Ósma pozycja dla Telewizji Republiki. Jak informowaliśmy, stacja Tomasza Sakiewicza w czerwcu br. miała najwięcej wyświetleń materiałów na platformie YouTube wśród mediów. W naszym zestawieniu TOP 15 znajduje się najwyżej ze wszystkich mediów informacyjnych, a łączna liczba odsłon od początku założenia kanału Republiki (31 października 2013) to 1,53 mld. Stacja udostępniła już prawie 64 tys. filmów na YouTube (najwięcej ze wszystkich analizowanych kanałów), może liczyć na 1,5 mln subskrybentów. Na kanale youtubowym pokazuje fragmenty swoich programów lub poszczególne audycje w całości.
9. TVN Talent Show - 1,42 mld
Na dziewiątym miejscu znalazł się kanał TVN Talent Show (1,42 mld wyświetleń). Specjalny kanał oferuje widzom fragmenty programów rozrywkowych typu "Mam Talent!" czy "You can dance" oraz m.in. nagrania z występów muzycznych odbywających się w ramach audycji "Dzień Dobry TVN". Ten kanał liczy prawie 3,5 tys. materiałów, 1,4 mln subskrypcji, a powstał 10 maja 2016.
10. The Voice of Poland - 1,26 mld
Czołową "10" zamyka kanał nadawanego w TVP2 "The Voice of Poland" (1,26 mld wyświetleń). To jedyny w tym zestawieniu kanał skupiony na pojedynczym formacie. Znajdziemy tam fragmenty "The Voice of Poland" z ostatnich lat czy podobnie w przypadku "The Voice Senior". Kanał istnieje od 30 czerwca 2011, zawiera ponad 3,5 tys. filmów i jest obserwowany przez prawie 740 tys. osób. Osobno istnieje także kanał The Voice Kids Poland, ale nie zmieścił się w naszym rankingu (711 mln wyświetleń).
11. Super Express - 1,24 mld
Na 11. pozycji znajdziemy kanał Super Expressu (1,24 mld osłon). To drugi najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w TOP 15, oferuje głównie programy polityczno-publicystyczne. Wśród nich m.in. "Nocna zmiana", "Express Biedrzyckiej", "Dudek o polityce" czy "Alfabet Millera". Kanał powstał 11 września 2012, liczy prawie 1,2 mln subskrybentów, a zaoferował fanom już ponad 13 tys. filmów. Odpowiada za niego Michał Pietrzykowski, head of YouTube Grupy ZPR Media, z którym mieliśmy okazję rozmawiać kilka miesięcy temu. To jedyny kanał dziennika w naszym rankingu.
12. Wirtualna Polska - 1,09 mld
Tuż za Super Expressem jest Wirtualna Polska z 1,09 mld osłon. Może liczyć na ponad 830 tys. obserwujących. Dotychczas zaoferowano tu na YouTube ponad 13 tys. filmów - przede wszystkim fragmenty audycji politycznych, nagrania na żywo z najważniejszych wydarzeń w kraju, sondy uliczne (format "Bazar politycznych"). To jedyny kanał portalu horyzontalnego w zestawieniu TOP 15.
13. Kanał Zero - 1,06 mld
Na 13. miejscu znalazł się Kanał Zero, który jak podawaliśmy pod koniec lipca br. przebił granicę miliarda wyświetleń, a dziś ma już ponad 1,06 mld. Projekt Krzysztofa Stanowskiego może pochwalić się liczbą 2,05 mln subskrybentów, udostępnił ponad 5 tys. materiałów, a oficjalnie ruszył stosunkowo niedawno - 1 lutego 2024. Jest najmłodszym kanałem, który został uwzględniony w omawianym rankingu. Kanał Zero to programy przede wszystkim o tematyce politycznej, w tym formaty commentary m.in. Krzysztofa Stanowskiego i Roberta Mazurka, debaty, wieczorne audycje z cyklu "Godzina Zero" czy np. formaty historyczne i rozrywkowe.
14. Disney Channel Polska - 1,03 mld
Na przedostatniej pozycji kolejny kanał dla dzieci - Disney Channel Polska (1,03 mld wyświetleń). Znajdziemy tam animacje i seriale. Istnieje od 14 sierpnia 2007, a opublikowano już ponad 3 tys. filmów. Ten kanał obserwuje 1,35 mln osób
15. TTV - 1 mld
Na ostatnim miejscu w zestawieniu TOP 15 sklasyfikowany został kolejny kanał telewizyjny z grupy TVN Warner Bros. Discovery - TTV (1 mld odsłon). Stacja jest obecna na YouTube od 10 lutego 2017, ma 675 tys. subskrybentów i prawie 7 tys. udostępnionych filmów. To w większości fragmenty popularnych formatów jak np. "Sędzia Anna Maria Wesołowska", "Back to school" czy "Zakup w ciemno".