Jesienna oferta TVN Style obrodziła w nowości. Na antenie zadebiutują cztery nowe formaty: "Poukładani", "Baski biznes", "Ej Stara", "Będzie pięknie" i reaktywowane "Ostre cięcie" (w przeszłości nadawano je w TTV). To spora odmiana po wiośnie, gdy polskich nowości prawie nie było. Wrócą też ulubione programy tak jak "Gwiazdy Lumpeksów" czy "Jestem z Polski" z wydłużoną serią do 40 odcinków.
Jak podkreśla w rozmowie z naszym portalem Małgorzata Modrzejewska, dyrektorka ds. contentu lifestylowego w TVN Warner Bros. Discovery, w tym sezonie szczególny nacisk położono na szczerość i autentyczność produkcji, które mają być blisko widzów. Taki wnioski przyniosło bowiem badanie, które jakiś czas temu przeprowadzono wśród odbiorczyń stacji.
– Według badań, które analizowaliśmy, kobiety w Polsce są coraz bardziej zadowolone z siebie, szczęśliwe, chcą się rozwijać i są zainteresowane prawdziwymi, autentycznymi historiami. Myślę, że właśnie dlatego program "Jestem z Polski", od lat cieszy się taką popularnością na naszej antenie. W nowej ofercie programowej chcemy też wyjść ze studia, odwiedzić mniejsze miejscowości, bo to właśnie tam toczy się prawdziwe życie. Nie ma nic bardziej inspirującego oraz autentycznego niż kobiety i ich historie.
Nowa oferta programowa TVN Style zdaniem naszej rozmówczyni idealnie wpisuje się w oczekiwania odbiorców.
- Stacja TVN Style dobrze przygotowała się do nadchodzącego, jesiennego sezonu. Współczesne kobiety i ich potrzeby nieustannie się zmieniają, a TVN Style musi zrobić wszystko, żeby za nimi podążać – mówi Małgorzata Modrzejewska, podkreślając, że TVN Style jeszcze bardziej niż dotychczas chce być bliżej swoich widzów.
- TVN Style wraca do gry z nową energią. Mamy nadzieję, że nowa oferta kanału odpowie na potrzeby współczesnych widzów. Przygotowaliśmy dla nich wiele nowych programów oraz wzbogaciliśmy pozycje, które dotychczas były najczęściej wybierane i oglądane na naszej antenie. Chcemy być stacją, która towarzyszy widzom w ich codziennym życiu i pokazuje je bez ściemy i lukru. Tak szczerze jeszcze nigdy nie było! - zapewnia.
Wspomniana szczerość, autentyczność i wyjście poza warszawską perspektywę, w Polskę lokalną - to ma cechować zwłaszcza nowe formaty TVN Style, ale i reaktywowane "Ostre cięcie", w którym przeprowadzane będa metamrofozy salonów fryzjerskich. Ta produkcja w nowej odsłonie będzie dłuższa, a kamery będą naprawdę blisko bohaterów.
- Prowadzący ten program odwiedzają zakłady fryzjerskie w całej Polsce, dzięki czemu możemy pokazać życie lokalnych społeczności. W programie "Ostre cięcie" liczą się przede wszystkim ludzie i ich historie. Każda z nich jest inna i wyjątkowa. W nowym sezonie Andrzej i Tomasz wyjdą poza salony fryzjerskie. Porozmawiają z ludźmi o tym jak dbają o włosy i ile są gotowi zapłacić za usługi fryzjerskie. Tu nie ma miejsca na nudę. Liczy się autentyczność i szczerość. W każdym odcinku będziemy podążać za historiami naszych bohaterów, które są gotowym materiałem na dobry i inspirujący program.
Podobnie będzie w przypadku programu "Babski biznes". W tym formacie widzowie także mogą liczyć na prawdziwe, poruszające historie, a jednocześnie sporą dawkę wiedzy, którą na ekranie będą dzielić się specjaliści, na czele z prowadzącą. - Marta Klepka ma doświadczenie w biznesie i doskonale rozumie kobiety. Jest świetną ekspertką i dokładnie kogoś takiego było nam potrzeba w tym programie. Mamy nadzieję, że nasi widzowie ją pokochają.
"Ej, Stara!" czyli odważnie o starości
Otwartość na widza i szczere podejście do tematu widoczne będzie także w autorskim programie Doroty Szelągowskiej "Ej, Stara!", który będzie poruszać różne aspekty starzenia się. Nie tylko postać samej prowadzącej, ale i tytuł są zapowiedzią odważnego podejścia do tematu starości.
- Muszę przyznać, że sporo dyskutowaliśmy o tym tytule. Już nawet na początkowym etapie prac nad tym projektem, temat ten budził dużo emocji. To tylko potwierdza, że warto i trzeba o tym rozmawiać w przestrzeni publicznej. Stanęło na "Ej, Stara!", bo to fajnie uchwycony kolokwializm, którego wiele kobiet używa na co dzień, mówiąc do swoich przyjaciółek czy koleżanek z pracy - zdradza nasza rozmówczyni.
Swoimi historiami z Dorotą Szelągowską będą dzielić się bardziej i mniej znane kobiety m.in. Katarzyna Nosowska, Joanna Brodzik czy Maria Prokop. W programie pojawią się także różni eksperci, bo jak podkreśla nasza rozmówczyni, wspomniany format ma mieć mocne podstawy merytoryczne.
- Okazuje się, że temat starzenia się, mimo tego, że jest nieodłączną częścią życia każdego z nas, jest nadal czymś, o czym niewiele i niezbyt chętnie się mówi. W każdym z ośmiu odcinków programu chcemy poruszyć inny aspekt tego zagadnienia. Będzie o hormonach, diecie, psychice czy aktywności fizycznej. Chcemy nazwać rzeczy po imieniu, nie owijać w bawełnę i powiedzieć szczerze jak to wygląda. Wszystko po to, żeby budować świadomość i dać wsparcie naszym widzom - wyjaśnia dyrektor ds. contentu lifestylowego.
TVN Style stawia na digital
Odpowiednie skrojone pod widzów formaty to jednak niejedyny plan stacji na pozyskanie widzów. Nowa szefowa TVN Styli mocno stawia także na rozwój mediów społecznościowych i większą obecność TVN Style także w tym obszarze. Stąd plany rozbudowy redakcji socialowej.
- Chcielibyśmy rozbudować obecność digitalową TVN Style, która będzie komplementarna z naszą anteną. Nasi widzowie są bardzo aktywni w Internecie. Chcemy wiedzieć, czego potrzebują, co myślą, jakie mają potrzeby, co ich interesuje i pasjonuje. Chcemy, żeby TVN Style było częścią ich świata i towarzyszyło im każdego dnia.
Bez programów na żywo. Nie tego szukają widzowie
W dalszych planach szefowej TVN Style jest też nowy format, który oferowałby więcej "rozrywki, śmiechu i lekkości", którego jej zdaniem jeszcze brakuje w ofercie. Nie ma za to pomysłu, by wracać z programem na żywo, tak jak próbowano to zrobić ubiegłej jesieni przy okazji wieczornego talk-show "Dobry wieczór" (był emitowany tylko jeden sezon).
- Program na żywo to wielkie wyzwanie. "Dzień Dobry TVN" w tym roku świętuje okrągłe, 20 urodziny. To 20 lat ciężkiej pracy, doświadczeń, prób i błędów. To dwadzieścia lat budowania marki najlepszego programu śniadaniowego w Polsce. Produkowanie programów na żywo wymaga też sporych inwestycji finansowych. Potrzeba też dużo więcej czasu, żeby taki program i jego prowadzący wypracowali stabilne relacje z widzami. Mam wrażenie, że kanał TVN Style jest miejscem, gdzie widzowie szukają raczej innych programów - podsumowała nasza rozmówczyni.