Łączne przychody gotówkowe w pierwszym półroczu 2025 roku przekroczyły 900 mln złotych, a w samym drugim kwartale wyniosły 535,4 mln złotych, o 43 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Skorygowany zysk EBITDA WP Holding w pierwszym półroczu to 207,7 mln złotych, czyli o prawie 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Niemal 122 mln złotych z tej kwoty przypadło na drugi kwartał.
Segment turystyki, po finalizacji akwizycji Invia Group, w drugim kwartale wygenerował prawie 55 mln złotych skorygowanego zysku EBITDA po wzroście o 73,5 proc. Przychody segmentu reklamy i subskrypcji utrzymały się na poziomie ubiegłego roku, a EBITDA tego segmentu była o 1 proc. niższa niż rok wcześniej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dwie walizki, bez znajomości polskiego. Dziś firma warta 2 MILIARDY - Gregoire Nitot Sii Polska
– Jesteśmy zadowoleni z obranego 10 lat temu, e-commerce’owego kierunku dywersyfikacji naszej Grupy. Widać, że turystyka napędza nasz wzrost kolejny kwartał z rzędu. W sprawozdaniu za drugi kwartał po raz pierwszy pokazujemy wpływ transformacyjnego charakteru akwizycji Grupy Invia dla WP Holding. Obecnie już 60 proc. naszych przychodów pochodzi z turystyki – powiedział Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A., cytowany w komunikacie prasowym.
Podatek cyfrowy? "Popieramy pomysł"
Odniósł się też do wyraźnie obecnego w ostatnim czasie w debacie publicznej tematu podatku cyfrowego dla technologicznych gigantów. – Popieramy pomysł wprowadzenia podatku cyfrowego dla globalnych platform. Zwracamy uwagę, że głównym problemem jest wystawianie faktur np. z Irlandii za usługi świadczone w Polsce. Jest to działanie legalne, ale szkodzące budżetowi naszego kraju i samym Polakom, dlatego powinno być potępiane. Jednocześnie zachęcamy polskich użytkowników i reklamodawców do wywierania presji na globalnych graczy, aby odprowadzali podatki w Polsce – dodał.
Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za okres 3 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2025 i 2024 roku
Grupa WP to holding technologiczny działający w obszarze mediów, reklamy oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu internetowego WP, prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP Kobieta czy benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne, m.in. za pośrednictwem Audioteka Group. W sektorze e-commerce WP jest obecna głównie w turystyce (m.in. Invia Group z takimi markami jak wakacje.pl, travelplanet.pl, nocowanie.pl) oraz consumer finance (superauto.pl i totalmoney.pl).
Nowa platforma reklamowa
W segmencie reklamy i subskrypcji WP Holding stawia na innowacje technologiczne, które zwiększają efektywność reklam i zaangażowanie użytkowników. W pierwszej połowie roku uruchomiono platformę WPartner for Retailers, dzięki której sieć reklamowa WP rozszerzyła się o powierzchnie retail media, czyli miejsca na reklamy wyświetlane bezpośrednio w sklepach online i marketplace’ach.
Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za okres 6 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2025 i 2024 roku
Równolegle rozwijane są produkty z rodziny WP Booster, wykorzystujące sztuczną inteligencję do optymalizacji kampanii pod kątem maksymalizacji ich skuteczności. W obszarze usług subskrypcyjnych (Audioteka, Pilot WP) spółka koncentruje się na analizie danych oraz personalizacji treści, aby stale podnosić jakość i atrakcyjność produktów dla użytkowników.