Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Dyrektor generalny holdingu Mark Read przekazał inwestorom: – Od początku roku mamy do czynienia z trudnym środowiskiem handlowym, z nasilającą się presją makro i niższą liczbą nowych transakcji netto. Chociaż spodziewaliśmy się, że drugi kwartał będzie podobny do pierwszego, wyniki w czerwcu były gorsze niż oczekiwano i spodziewamy się, że ta tendencja utrzyma się w drugiej połowie.
WPP spodziewa się, że jej przychody spadną w tym roku od 3 do 5 proc. Jest to spadek w stosunku do poprzedniej prognozy, która przewidywała, że przychody zmaleją od 0 do 2 proc. I tak w pierwszym półroczu mają być one mniejsze o 4,2 do 4,5 proc, w drugim – spadek ma być gwałtowniejszy i może sięgnąć nawet 6 proc.
Przewidywany główny zysk operacyjny holdingu w pierwszej połowie 2025 r. - ze względu na niższe przychody i odprawy w WPP Media - ma wynieść od 544 mln do 578 mln dolarów.
W rozmowie z serwisem Adweek Mark Read przekazał, że problemy całej grupy WPP dotyczyły przede wszystkim WPP Media, która zmieniła nazwę (dotychczas działała jako GroupM) i przeprowadziła sporą liczbę zwolnień na początku tego roku.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Dodał, że istnieje "większa presja na przychody" ze strony "ostrożnych klientów", co prowadzi do "mniejszej liczby możliwości" dla WPP. Read nie wspomniał o tym, w jaki sposób cła nałożone przez Donalda Trumpa wpłynęły na wyniki WPP.
Zobacz też: Szefowie holdingów reklamowych zarabiają krocie
Klienci odpływają
WPP ma na koncie kilka klienckich strat: m.in. utratę obsługi mediowej Coca-Coli w Ameryce Północnej, koncernu Mars czy zakończenie obsługi (po dwóch dekadach) Paramount.
Dyrektor finansowa (CFO) WPP, Joanne Wilson przyznała, że strata Coca-Coli już wpłynęła na biznes w drugim kwartale br. Poinformowała, że liczba zatrudnionych w WPP spadła o 3,5 proc., z 108 000 zatrudnionych w I połowie 2024 roku.
Przypomnijmy, że w WPP trwają poszukiwania nowego dyrektora generalnego - po tym, jak ustąpienie z tego stanowiska zapowiedział Mark Read.