Dlaczego się zmieniamy?
Wirtualne Media to przede wszystkim społeczność, która współtworzy ten serwis. Na przełomie roku zrobiliśmy wśród czytelników i czytelniczek ankietę o tym, co im się w Wirtualnych Mediach podoba, a co wymaga poprawy. Jedną z częściej powtarzających się odpowiedzi była ta dotycząca wyglądu naszego serwisu, który wymagał odświeżenia.
Trudno się nie zgodzić.
Ucieszyliśmy się, bo te opinie były zbieżne z naszymi planami. Chcieliśmy odświeżyć Wirtualne Media zarówno merytorycznie, jak i wizualnie, więc zabraliśmy się do pracy i dziś możecie zobaczyć jej efekty na żywo.
Ale po kolei.
Niemal 50% czytelników wchodzi do nas bezpośrednio na stronę główną. Wielu z nich robi to codziennie, niektórzy nawet parę razy dziennie.
To wyjątkowo mocny kredyt zaufania i przywiązania, dlatego robiąc ten redesign, nie chcieliśmy po tylu długich latach starego designu, zmusić użytkowników do drastycznych zmian ich przyzwyczajeń. Zależało nam, by nie stracić tego charakterystycznego look&feel, który mają w sobie Wirtualne Media.
W trakcie tego projektu przyświecały nam trzy główne zasady:
- Zrobić to w "poszanowaniu tradycji" Wirtualnych Mediów
- Nie zaserwować czytelnikom terapii szokowej
- Zauważalnie odświeżyć brand zgodnie z trendami
Za projekt designu odpowiada znana i nagradzana polska agencja digitalowa Flying Bisons. Za development zespół Wirtualnej Polski, do której od niemal dwóch lat należy spółka Wirtualnemedia.pl.
Co się zmienia?
Uspójniliśmy kolorystykę, postawiliśmy na granatowe i pomarańczowe akcenty. "Posprzątaliśmy" stronę główną, która jest bardziej przejrzysta i poukładana. Dodaliśmy parę nowych modułów, które podkreślają to, na co kładziemy nacisk: lepsza prezentacja naszych najbardziej jakościowych artykułów i wywiadów, animowanie społeczności komentujących oraz pokazywanie autorów i autorek z redakcji Wirtualnych Mediów.
Posprzątaliśmy też trochę w nawigacji i nazwach kategorii, które dostosowaliśmy zarówno do obecnych czasów, jak i zainteresowania czytelników. Od dziś główne kategorie tematyczne to:
Wydawcy - treści dotyczące mediów wydających swoje portale czy gazety.
Internet – treści dotyczące social mediów, digitalu i firm, które działają w internecie, ale nie są wydawcami mediów
Telewizja - królowa zainteresowania naszych czytelników, która z tego powodu zasługuje na samodzielną kategorię
Marketing i PR - treści dotyczące branży marketingowej, reklamowej i PR-owej.
Wideo – wszystko, co można oglądać, ale nie jest telewizją.
Audio - dziś rynek audio to nie tylko radio, ale też rosnące podcasty i audiobooki
Biznes i Technologia – nie ma mediów bez technologii, a technologii nie ma bez biznesu, więc nie mogło go tutaj zabraknąć.
Nie znaczy to oczywiście, że nie będzie u nas innych tematów. Będą. To po prostu te główne.
Zmiany objęły zarówno to, co widzicie, jak i to, czego nie widać. Przepisaliśmy każdą linijkę kodu i zmigrowaliśmy się na zupełnie nową platformę technologiczną, dzięki czemu mamy sporo nowych możliwości prezentowania treści i zarządzania stroną główną. Co to znaczy dla Was? W skrócie: będzie ładniej i aktualniej.
Komentarze
Na koniec to, o co dostawaliśmy najwięcej pytań, czyli komentarze. Wiemy, jak ważną rolę pełnią w Wirtualnych Mediach i oczywiście zostają. Zmienia się jednak parę rzeczy, bo zupełnie nowy jest też system do komentowania.
Przede wszystkim wyglądają bardziej przejrzyście. Nie będzie występować już błąd z dublowaniem komentarzy jeden pod drugim. Filtry będą działały sprawniej tak, by nie przepuszczać tego, co nie powinno zostać przepuszczone, a jednocześnie przypadkiem nie zablokować tego, co na blokadę nie zasługuje. Sprawniej będziemy wyłapywać też spam i boty.
I najważniejsza zmiana. Niebawem pojawi się także możliwość założenia swojego konta, by komentować artykuły. Nie będzie to obowiązkowe, a opcjonalne i wierzymy, że to krok w dobrą stronę, jeśli chodzi o poziom dyskusji.
Nie tylko wygląd
Ta zmiana to operacja prowadzona równolegle na otwartym sercu i mózgu Wirtualnych Mediów. Migracja tej skali zawsze rodzi ryzyko błędu, więc jeśli coś zauważyliście, piszcie w komentarzach lub mailowo na redakcja@wirtualnemedia.pl. Będziemy szybko działać. Jeśli jeszcze nie widzicie nowej wersji strony, spokojnie – na pewno za jakiś czas pojawi się na Twoim urządzeniu.
Mamy nadzieję, że nowe Wirtualne Media się Wam podobają i nadal możecie się tu czuć, jak u siebie. Tymczasem my wracamy do pracy, bo nawet najpiękniejszy design nie obroni się bez dobrych treści, na których zależy nam równie mocno. A one same się nie napiszą.