Mniej z "Clash", ale rosną gry lotnicze. Ten Square Games wyciska więcej zysku

15 godziny temu 12

W drugim kwartale 2025 roku grupa Ten Square Games wypracowała 84,43 mln zł przychodów, o 15,7 proc. mniej niż przed rokiem (100,12 mln).

Jej wpływy maleją systematycznie od kilku lat. Dość powiedzieć, że w całym minionym półroczu zanotowała ich 181,08 mln zł, czyli tylko nieco więcej niż w samym pierwszym kwartale 2021 roku (174,11 mln).

Coraz mniej z "Fishing Clash" i "Hunting Clask"

To skutek przede wszystkim spadającej popularności jej od lat dwóch sztandarowych gier. W zeszłym kwartale przychody z płatności w "Fishing Clash" poszły w dół rok roku z 59,6 do 48,71 mln zł, a w "Hunting Clask" – z 22,11 do 15,23 mln.

Tej luki nie są w stanie zapełnić pozostałe gry z oferty firmy, z których kilka notuje wzrosty. Płatności w "Wings of Heroes" zwiększyły się r/r z 3,49 do 6,29 mln zł, w "Real Flight Simulator" – z 4,76 do 5,19 mln, a w "Let's Fish" – z 1,76 do 2 ,19 mln.

– Nasza strategia jest jasna – transformacja głównych tytułów, przyspieszenie rozwoju "Wings of Heroes" oraz wprowadzanie nowych projektów na rynek – wyliczył w komunikacie prasowym Andrzej Ilczuk, prezes Ten Square Games.

Ten Square Games wypuściła "Trophy Hunter"

– Miniony kwartał pokazał, że w każdym z tych obszarów robimy realne postępy, choć ich efekty nie zawsze są od razu widoczne. Tym większą satysfakcję daje nam udana premiera "Trophy Hunter" (na początku lipca br. – przyp.) – pierwszego nowego tytułu w naszym portfolio od 2022 roku. Gracze przyjęli go bardzo pozytywnie, a wczesne KPI pokazują wyraźny potencjał wzrostu. Poczynione postępy wzmacniają nasze przekonanie, że obrany kierunek rozwoju Grupy jest właściwy – dodał.

Firma coraz więcej wydaje na reklamy "Tropy Hunter", a w drugim półroczu planuje wzbogacać grę o nowe treści oraz funkcjonalności wzmacniające aspekty społecznościowe i wyróżniające ją na tle konkurencji. Gra generuje przychody zarówno z mikropłatności, jak i reklam

W komunikacie prasowym podkreślono, że priorytetem zespołu na tym etapie rozwoju gry są projekty wspierające retencję i zaangażowanie graczy.

W czerwcu br. udział własnego sklepu internetowego Ten Square Games w kwocie płatności zanotowanych przez firmę wyniósł już 23,4 proc., zbliżając się do strategicznego progu 25 proc. W "Fishing Clash" było to już 32,9 proc., a w Hunting Clash – 21,7 proc.

Wyniki Ten Square GamesWyniki Ten Square Games © Licencjodawca

Marketing w dół o jedną trzecią

Mniej płatności to także niższe wydatki na prowizje. W minionym kwartale wyniosły one 20,15 mln zł, wobec 26,43 mln rok wcześniej.

Ponadto grupa Ten Square Games obcięła r/r koszty marketingowe o 34 proc.: z 19,36 do 12,73 mln zł. W przypadku "Hunting Clash" nastąpił spadek aż z 7,72 do 2,8 mln zł, a dla "Fishing Clash" – z 10,5 do 7,56 mln. Natomiast budżet marketingowy "Wings of Heroes" zwiększył się z 1,13 do 2,16 mln.

W komunikacie prasowym spółka podkreśliła, że wróci do wyższych nakładów marketingowych, kiedy poprawią się główne wskaźniki jej gier, w szczególności retencja na wczesnym etapie.

Firma w ryzach trzyma koszty wytworzenia sprzedanych usług, które w zeszłym kwartale zmalały r/r z 15,86 do 14,79 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia i usługi podwykonawców wzrosły minimalnie (z 11,06 do 11,11 mln zł), zaś koszty amortyzacja w zakresie zakończonych prac rozwojowych spadły z 2,62 do 2,11 mln.

Wyniki Ten Square GamesWyniki Ten Square Games © Licencjodawca

To pozwala grupie Ten Square Games utrzymywać stabilną rentowność. W zeszłym kwartale zysk operacyjny wzrósł r/r z 23,28 do 23,66 mln zł, a w ujęciu netto zmalał z 22,02 do 19,96 mln (głównie wskutek dużo wyższych niż przed rokiem kosztów finansowych).

Natomiast w całym półroczu firma zanotowała wzrost zysku na poziomie skorygowane EBITDA z 54,83 do 57,55 mln zł, na operacyjnym – z 42,39 do 54,28 mln i w ujęciu netto z 39,96 do 47,44 mln.

– W pierwszym półroczu 2025 r. wyniki finansowe Ten Square Games poprawiły się r/r pomimo spadku poziomu płatności. Na ich wzrost w istotnym stopniu wpłynęło ograniczenie nakładów marketingowych oraz silna dyscyplina kosztowa w pozostałych obszarach – podkreśla Magdalena Jurewicz, dyrektor finansowa Ten Square Games.

Wyniki Ten Square GamesWyniki Ten Square Games © Licencjodawca
Przeczytaj źródło